About Me n Myself

kulim, kedah, Malaysia
Name aku Schaz Zarul... But u can call me Apek,SAM or Shi.. aku stay at KULIM,KEDAH... Aku lahir pada 12 November.... Aku seorang yg Heppy sLalu... Aku nie x la hensem cnad...sweet tue ada lar..hahax...=) aku nie mudah utk bekawan...^_^ 난 널 사랑해.. 시,市

PeNgIkUt SeTiAkU....

Sunday, October 30, 2011

Kisah Cinta Seperti Pucca & Garu

ini cerita dongeng dulu2....(kadang2 x salah kalau nk toleh ke belakang untuk tengok kenangan yg penah terjadi dalam diri kite kan.. =))...


ini AMOI.


ini APEK

bila AMOI tegur APEK dulu...APEK membodohkan diri saje.PILU hati ini.tapi AMOI paham.APEK berasa sedikit malu sahaja sama AMOI... =)

AMOI tau APEK gila...
GILA bermain bola.

sebab itu,kadangkala AMOI amek kesempatan stalk APEK sembunyi2..
kadangkala dari tepi jendela...n kadangkala secara live di hadapan padang bola yang tersergam indah itu..



hati AMOI banyakbanyakbanyak gembira bila APEK hadiahkan coklat sama AMOI...
dan melompatlompat bila APEK melafazkan kata CINTA pada AMOI.wahaha.amoi terasa jiwang.



sekarang.APEKAMOI suda bahagia bersama...
ARIGATO GOZAIMASU apek sayangku.:DD


AMOI pergi mana2 pon nampak APEK.dalam kelas,dalam cafe,dalam library,dalam bilik...itu tidak pun.ahari2 tak berhenti bercakap pasal APEK.sampai orang suda mau muntah darah...
apa AMOI kesah.CINTA punya pasai.:D


TERIMA KASIH APEKku.... <3



amoi meMINTA MAAF jika 
 
SUKA membelasah APEK...zahir dan batin.....APEK buat AMOI geram.memang patot dibelasah maa...

memberi barang2 yang tah apa2 ja untuk APEK....aiyoh.AMOI tarak reti maa.

mengganggu ketenteraman APEK untuk belajar... hehe

menggangu APEK membuat pelaburan untuk masa hadapan.:P

mengajak APEK meronda dan bersuamuka selalu...APEK pon sama...
.ini bukan salah AMOI.silap woh.:P



semoga.




AMOI dan APEK bahagia selamalamanya.tiada pergaduhan akan berlaku selepas ini woh...

dan kita akan berKAHWIN...angan2 besar punye derrr.

dan berBAHAGIA di mna2 sahaja...wahahahahah.


-tammat-
 
 
 
ikhlas dari jiwaraga Si Penulis~

#RED ROSSE said:HOPE HAPPY....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Saturday, October 29, 2011

Love Story's Poem.. =)

I didn’t know at first 
why your gaze, looking at me 
made me feel so flustered 
I always wanted to ask 
if you understood just a little of my feelings 
although I never told you 

Now I know, how you were as lost 
and wandering as I was 
How you hurt so much, it kept you from sleep 
Hold my hand, 
I won’t let go of you again 
I love you, as long as I breathe… 

Things stood still 
when you, who’d always treated me coldly, 
smiled at me that day 

Now I know, how you were as lost 
and wandering as I was 
How you hurt so much, it kept you from sleep 
Hold my hand, 
don’t let go of me 
I love you, till the day I close my eyes in rest 

I won’t cry 
Now that you’re by my side 
Thank you… 
for giving me the gift of you
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Monday, October 24, 2011

Kisah Sedih Pokok Epal...

Suatu masa dahulu, terdapat sebatang pokok epal yang amat besar. Seorang kanak-kanak lelaki begitu gemar bermain-main di sekitar pokok epal ini setiap hari. Dia memanjat pokok tersebut, memetik serta memakan epal sepuas-puas hatinya, dan adakalanya dia berehat lalu terlelap di perdu pokok epal tersebut. Budak lelaki tersebut begitu menyayangi tempat permainannya. Pokok epal itu juga menyukai budak tersebut.

Masa berlalu... budak lelaki itu sudah besar dan menjadi seorang remaja. Dia tidak lagi menghabiskan masanya setiap hari bermain di sekitar pokok epal tersebut. Namun begitu, suatu hari dia datang kepada pokok epal tersebut dengan wajah yang sedih.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Aku bukan lagi kanak-kanak, aku tidak lagi gemar bermain dengan engkau," jawab budak remaja itu.

"
Aku mahukan permainan. Aku perlukan wang untuk membelinya," tambah budak remaja itu dengan nada yang sedih.

Lalu pokok epal itu berkata, "
Kalau begitu, petiklah epal-epal yang ada padaku. Jualkannya untuk mendapatkan wang. Dengan itu, kau dapat membeli permainan yang kau inginkan."

Budak remaja itu dengan gembiranya memetik semua epal di pokok itu dan pergi dari situ. Dia tidak kembali lagi selepas itu. Pokok epal itu merasa sedih.

Masa berlalu...

Suatu hari, budak remaja itu kembali. Dia semakin dewasa. Pokok epal itu merasa gembira.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Aku tiada masa untuk bermain. Aku terpaksa bekerja untuk mendapatkan wang. Aku ingin membina rumah sebagai tempat perlindungan untuk keluargaku. Bolehkah kau menolongku?" Tanya budak itu.

"
Maafkan aku. Aku tidak mempunyai rumah. Tetapi kau boleh memotong dahan-dahanku yang besar ini dan kau buatlah rumah daripadanya." Pokok epal itu memberikan cadangan.

Lalu, budak yang semakin dewasa itu memotong kesemua dahan pokok epal itu dan pergi dengan gembiranya. Pokok epal itu pun tumpang gembira tetapi kemudiannya merasa sedih kerana budak itu tidak kembali lagi selepas itu.

Suatu hari yang panas, seorang lelaki datang menemui pokok epal itu. Dia sebenarnya adalah budak lelaki yang pernah bermain-main dengan pokok epal itu. Dia telah matang dan dewasa.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Maafkan aku, tetapi aku bukan lagi budak lelaki yang suka bermain-main di sekitarmu. Aku sudah dewasa. Aku mempunyai cita-cita untuk belayar. Malangnya, aku tidak mempunyai bot. Bolehkah kau menolongku?" tanya lelaki itu.

"
Aku tidak mempunyai bot untuk diberikan kepada kau. Tetapi kau boleh memotong batang pokok ini untuk dijadikan bot. Kau akan dapat belayar dengan gembira," cadang pokok epal itu.

Lelaki itu merasa amat gembira dan menebang batang pokok epal itu. Dia kemudiannya pergi dari situ dengan gembiranya dan tidak kembali lagi selepas itu.

Namun begitu, pada suatu hari, seorang lelaki yang semakin dimamah usia, datang menuju pokok epal itu. Dia adalah budak lelaki yang pernah bermain di sekitar pokok epal itu.

"
Maafkan aku. Aku tidak ada apa-apa lagi nak diberikan kepada kau. Aku sudah memberikan buahku untuk kau jual, dahanku untuk kau buat rumah, batangku untuk kau buat bot. Aku hanya ada tunggul dengan akar yang hampir mati..." kata pokok epal itu dengan nada pilu.

"
Aku tidak mahu epalmu kerana aku sudah tiada bergigi untuk memakannya, aku tidak mahu dahanmu kerana aku sudah tua untuk memotongnya, aku tidak mahu batang pokokmu kerana aku berupaya untuk belayar lagi, aku merasa penat dan ingin berehat," jawab lelaki tua itu.

"J
ika begitu, berehatlah di perduku," cadang pokok epal itu.

Lalu lelaki tua itu duduk berehat di perdu pokok epal itu dan berehat. Mereka berdua menangis kegembiraan.


#Tempat kita kembali ialah,tempat di mana org ingatkan kita....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Wednesday, October 19, 2011

Kisah Cinta APEK dan AMOI...


AMOI adalah seorang Wanita yg
menjadi buta karena sebuah kemalangan..
Sejak ia menjadi buta.. ia merasa terasing dari
semua orang..
Ia merasa tidak ada seorang pun yg
masih menyayanginya..
Hingga kemudian hadirlah APEK dalam hidupnya..
APEK sangat sayang pada AMOI..
Ia tidak pernah mempermasalahkan
kebutaan AMOI
sebagai satu kekurangan yg
bererti..
APEK
sangat mencintai AMOI dengan
tulus...
Suatu hari berkatalah AMOI kepada
APEK..

AMOI : APEK...mengapa kamu begitu
menyayangiku..?

APEK: hmmm..entahlah..aku tidak pernah tahu
alasan mengapa aku begitu
menyayangimu..yg aku tahu..aku
benar-benar tulus menyayangimu
AMOI.. (tersenyum)


AMOI : tapi..aku kan buta..apa yg boleh
aku buat
untukmu..? apa yg boleh
aku berikan
buatmu..?

APEK : AMOI..aku tidak mengharap apapun
darimu..buatku,kamu boleh ceria
setiap
hari dan menyayangiku dengan tulus
itu
sudah cukup..
aku gembira ketika melihat
kau tersenyum..

AMOI : (terharu)..belum pernah ada orang
yg begitu menyayangi aku yg buta
seperti ini..

APEK : (menggenggam tangan AMOI sambil
tersenyum)

AMOI : APEK..kalo sampai satu saat
nanti aku boleh
melihat lagi..aku pasti akan
berkahwin dgn mu..
karena hanya kamu satu-satunya orang
yg dengan tulus menyayangiku. ..

APEK : benarkah..?

AMOI : iya..aku janji..kalau suatu saat
nanti aku boleh melihat kembali,
PASTI aku akan menikahimu..

APEK : (terharu) terima kasih AMOI..aku
sangat menyayangimu...

AMOI : (tersenyum) ya..aku tahu
itu..aku juga
sangat menyayangimu APEK..

singkat cerita..
AMOI melakukan pembedahan mata
dan
berjaya..dia mampu melihat lagi..
dan dia pun tidak sabar untuk
berjumpa  APEK..


Pergilah ia mencari APEK..
sampai ia berjaya menemukannya. ..
Namun...
alangkah terkejutnya ia mengetahui
bahawa
ternyata APEK adalah seorang jejaka
buta..
AMOI tidak boleh menerimanya..dan dia pun
menolak cinta APEK..
dia lupa akan semua janjinya..

APEK : AMOI..bukankah kamu sudah
berjanji akan
menikah denganku..?

AMOI : ummm....(bimbang) ya memang aku
pernah berkata begitu..tapi tidak
dengan keadaanmu yg seperti ini..

APEK : Bagaimana mungkin kamu
mengingkari janjimu sendiri..?
bukankah kau kata hanya
aku satu-satunya orang yg
menyayangimu. .?

AMOI : eeeerr...maaf APEK..tapi aku
tidak boleh
menikah dengan jejaka buta..maaf..

AMOI pun pergi meninggalkan APEK..

APEK yang kecewa dan merasa
dikhianati..
memilih untuk bunuh diri..


Saat APEK ditemukan meninggal..ada
sepucuk
surat
disakunya..

"Dear AMOI...
Memang tidak banyak yg boleh aku
berikan untukmu
tidak banyak yg boleh aku
lakukan
untukmu...
Namun..aku sungguh-sungguh tulus
menyayangimu..


..Semoga kedua mataku itu boleh berguna
bagimu..bisa membawakan terang dan
keceriaan
dalam hidupmu kembali.."



#Kadang kala kita tidak boleh
melihat sesuatu hanya
dengan mata..melainkan
juga dengan hati kita..
Mata itu bisa menipu..namun hati
tidak.. kata hati selalu
merupakan kejujuran
terdalam dalam hidup manusia..~
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Monday, October 17, 2011

Cerita Sedih Lelaki Itu.... ^_^


Dahulu..Semasa di Tingkatan 5..Lelaki itu pernah jatuh cinta kat seorang classmate dia..Cinta monyet la kot..Dia sayang sangat kat pompuan tu..Time birthday pompuan tu,lelaki itu belikan kad berbentuk hati..Besar punye..Happy sangat pompuan tu..Time tu lelaki itu melamar pompuan tu jadi kekasih..Pompuan tu terima..happy sangat lelaki itu..Lelaki itu selalu top-up kredit Maxis untuk pompuan tu..Setiap kali pompuan itu meminta,lelaki itu akan top-upkan..Sebab lelaki itu sayang sangat kat pompuan tu..Hampir setiap minggu,lelaki itu top-up untuk pompuan tu..Selepas SPM,pompuan itu sampaikan satu berita yang benar-benar membuat lelaki itu terkilan..Pompuan itu menghantar SMS "Awak..Sorry..Saya dah ada bf sebenarnya..Selama ni,saya hanya mempermainkan awak..Saya hanya pergunakan awak untuk dapatkan top up..Maafkan saya.." Lelaki itu tidak menangis..Dia hanya terkilan..Kenapa pompuan yang dia sayang sanggup buat dia mcm tu..Salah pompuan kah?..Atau salah lelaki itu sendiri?..Lelaki itu tidak berhubung dengan pompuan tu bermula dari saat itu..


2 tahun kemudian..


Lelaki itu mendapat satu SMS dari nombor yang dia kenali..Pompuan tu..Ya..Pompuan tu hantar SMS kepada lelaki itu..Hanya "Hye" sahaja..Tetapi lelaki itu tidak mempedulikannya..Namun,beberapa hari kemudian,pompuan itu menghantar 1 lagi SMS.."Awak..sombong eh skrg..Anyway,saya nk bgtau awak yg saya akan kahwin xlama lg.." Lelaki itu pada mulanya tidak mahu melayan SMS pompuan tu..Sebab lelaki itu dah ada orang lain ketika itu..Tetapi oleh sebab pompuan tu selalu sangat SMS lelaki itu,lelaki itu pun layan la..Baru dia tahu,sebenarnya hal 2 tahun lepas berpunca dari kawan pompuan tu..Dia yang menyuruh pompuan tu terima lelaki itu..Satu persatu rahsia turungkap..Dan perkara yang paling mengejutkan lelaki itu;pompuan tu dh hamil anak luar nikah dengan bfnya..Sebab itulah mereka akan berkahwin..Setelah lama SMS..Pompuan itu menghantar SMS terakhir kepada lelaki itu.. "Sorry sbb lukakan awak..Awak terlalu baik..skrg saya rasa sangat menyesal kerana permainkan cinta awak..Jglah gf awak skrg elok2..Saya cemburu dgn dia..kerana dia memiliki awak.."

# RED ROSSE:Di sebalik semua kejadian,ianya menyimpan rahsia tersendiri....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Saturday, October 15, 2011

Sejauh mana eh keikhlasan lelaki dalam bercinta?

soalan nie biasa kluar dary mlot prempuan lahhh....tade soalan yg mcm ni kluar dary mlot lelaki..hehehe....Hurm ada 1 cara untuk detect sejauh mana keikhlasan lelaki ni dalam bercinta. Korang cuma perlu perhati tingkah laku diaorang. Yelah kalau sekadar tanya, semua boleh jawap "i ikhlas!" Kan? Senang-senang macam tu je..
Lelaki itu ikhlas bila : 1. Bila awek dia berleter dia cuma senyap membisu dan dengar sepenuh perhatian walaupun apa yang korang leterkan tu karut sama sekali.

2. Bila awek dia call pukul 2-3 pagi sebab nak mengadu masalah, dia bingkas bangun dari tidur semata-mata nak dengar luahan kau sedangkan baru je 1 jam dia terlena. Semata-mata nak pastikan hati korang lega.

3. Bila awek dia mintak itu mintak ini, dia masih boleh tersenyum sambil berkata "Ok sayang" sedangkan duit dalam dompet dia tinggal RM30 untuk buat stock beli maggi dan isi minyak motor. 

4. Bila awek dia tak sehat, dia orang pertama yang tak tentu arah dan terus antar mesej atau call korang. Takde kredit dia sanggup redah hujan lebat berlari 1 kilometer cari public phone semata-mata untuk bertanya - "Sayang sayang.. Keadaan sayang macam mana?" dengan nada penuh kerisauan.

5. Bila awek dia berpaling arah kepada orang ketiga, dia tahu dia gagal bahagiakan korang. Bila jadi macam tu, dia sedaya upaya senyum dalam menangis dan sedaya upaya mengucapkan "tahniah awak" walaupun perit untuk diluahkan. 

#Jikalau ada yg tdak brpuas hati hrap dimaafkan.... ^_^
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Wednesday, October 12, 2011

Kisah Sedih Sepasang Burung...^_^


seekor burung betina baru sahaja dilanggar oleh sebuah kereta akibat terbang terlalu rendah untuk mencari makanan... burung jantan ini datang dan cuba untuk menyelamatkan kekasihnya..

dengan perasaan simpati dan sayang terhadap pasanganya, burung jantan itu beberapa kali membawakan sedikit makanan dengan harapan burung betina tadi dapat pulih dan terbang seperti sediakala..

 namun demikian ditakdirkan burung betina itu tidak dapat diselamtkan dan akhirnya pergi untuk selama lamanya..

 menyedari pasangan kekasinya telah pergi meninggalkanya, burung jantan itu terpaku di sisi jasad burung betina itu.. ia berkicau sedih sekuat hatinya meratapi pemergian kekasih yang sangat dicintainya..

dengan perasaan sedih, di atas jalan raya burung jantan itu tetap berada di samping jasad kekasihnya dengan tidak menghiraukan lagi bahayah yang mungkin akan menimpanya di saat itu..

=(
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Cerita seram yg x seramm....

Ajis memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing kat situ.

Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan.

Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.

tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu.

Ajis segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.


Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?" bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni.

Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.

Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.

hehehe...rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing balik, sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya..

a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Monday, October 10, 2011

Kisah Sepopit n Lahupa...


Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan...


Samdol :Bang harga durian ini berapa?
Org Asli : yang ini.. sepopit sebiji


Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Samdol buat2 tahu dan cuba menawarinya..


Samdol : Bang.. Boleh kurang sikit tak?
Orang Asli : Boleh aje, nak kurang berape?
Samdol : Lahupa.. boleh ya!


Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Samdol..


Orang Asli : Lahupa itu berapa?
Samdol : Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?

P/S:jgn lahh malu utk btanya...ahahax

a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Sunday, October 9, 2011

Cerita Lawak Pendek (SIRI 4 )

TELUR...JAMAL ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika berdiri di tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di hadapannya. Dia terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan ambulans tiba.

Setelah mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang dan terlupa membeli telur. Jamal dengan penuh minat menceritakan kemalangan itu pada ibunya.

Dahsyat bu, kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang jalan. Tangannya pulak putus, kepala pecah, perut terburai...

Tiba-tiba ibunya mencelah, Telurnya mana?
Jamal menjawab, Err... . Mal tak tau pulak ke mana tercampaknya!
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Thursday, October 6, 2011

Cerita Lawak Pendek (SIRI 3)

BAPA....
Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man: Wow! Bapa kau keja apa?
Ali: Tukang gunting rambut.
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Sunday, October 2, 2011

Malam Pertama Pasangan Bahagia..

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini.Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?" sapa Pak Ucu.

"Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu." sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu." Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yang Menutupi telinganya lalu membisikkan "Assalammualaikum!" ke telinganya untuk Menguji isteriku.

"Wa alaikummussalam." Rupanya isteriku masih belum tidur. Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yang mulus. Semerbak harumnya menusuk deria bauku. Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku tidak dapat dikawal lagi, namun...

"Kringggggg...."

"Tik..tik..tik..tik..."

"Kring.. kring..kring.."

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala macam bunyi yang ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahku.

Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut rapi. Aku buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi... Selamat Pengantin Baru,

Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim.

Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong stim betullah!!!



Lesson learn nye kat sini ...... buka leerRRRR hadiah tuu duluu>>> hihihee

a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Kisah Perempuan Bisu Dan Hotdog

Alkisah ada seorang perempuan bisu yang sudahpun berkahwin, pada suatu hari, dia telah ke supermarket untuk membeli daging, tetapi disebabkan dia bisu, dia mempunyai kesusahan untuk berkomunikasi dengan para pekerja di sana.

Disebabkan begitu, dia membuat keputusan untuk memanggil kashier masuk dalam bilik.

Pada hari yang pertama, dia nak beli dada ayam. Dia pun panggil kashier tu masuk dalam bilik sulit, pompuan tu bukak baju dia, tunjuk kat dada dia, pastu buat aksi ayam. Kashier tu pun paham, then dia pun kasi dada ayam kat dier.

Next day, dia nak beli paha ayam. Dia pun panggil kashier masuk bilik, dia angkat skirt dia, tunjuk kat paha dia, pastu buat aksi ayam. Kashier tu pun paham, kasi dia paha ayam.

The next day lagi, dia nak beli hot-dog. Dia pun bawak suami dia.

Soalannya ialah:

Apakah isteri tu akan buat?
















Fikirlah... .




















Fikir... ... .















Tak tau?



















Dia suruh suami dia cakapla sebab... .suami dia tak bisu..
Apa yang korang susah susah fikir ha? huah huah huah... ..
 

p\s:jgn pikir bnda negatif...^_^
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

The 99 names of OUR CREATOR (ASMAUL HUSNA)





1 Allah (الله) The Greatest Name
2 Ar-Rahman (الرحمن) The All-Compassionate
3 Ar-Rahim (الرحيم) The All-Merciful
4 Al-Malik (الملك) The Absolute Ruler
5 Al-Quddus (القدوس) The Pure One
6 As-Salam (السلام) The Source of Peace
7 Al-Mu'min (المؤمن) The Inspirer of Faith
8 Al-Muhaymin (المهيمن) The Guardian
9 Al-Aziz (العزيز) The Victorious
10 Al-Jabbar (الجبار) The Compeller
11 Al-Mutakabbir (المتكبر) The Greatest
12 Al-Khaliq (الخالق) The Creator
13 Al-Bari' (البارئ) The Maker of Order
14 Al-Musawwir (المصور) The Shaper of Beauty
15 Al-Ghaffar (الغفار) The Forgiving
16 Al-Qahhar (القهار) The Subduer
17 Al-Wahhab (الوهاب) The Giver of All
18 Ar-Razzaq (الرزاق) The Sustainer
19 Al-Fattah (الفتاح) The Opener
20 Al-`Alim (العليم) The Knower of All
21 Al-Qabid (القابض) The Constrictor
22 Al-Basit (الباسط) The Reliever
23 Al-Khafid (الخافض) The Abaser
24 Ar-Rafi (الرافع) The Exalter
25 Al-Mu'izz (المعز) The Bestower of Honors
26 Al-Mudhill (المذل) The Humiliator
27 As-Sami (السميع) The Hearer of All
28 Al-Basir (البصير) The Seer of All
29 Al-Hakam (الحكم) The Judge One
30 Al-`Adl (العدل) The Just
31 Al-Latif (اللطيف) The Subtle One
32 Al-Khabir (الخبير) The All-Aware
33 Al-Halim (الحليم) The Forbearing
34 Al-Azim (العظيم) The Magnificent
35 Al-Ghafur (الغفور) The Forgiver and Hider of Faults
36 Ash-Shakur (الشكور) The Rewarder of Thankfulness
37 Al-Ali (العلى) The Highest
38 Al-Kabir (الكبير) The Greatest
39 Al-Hafiz (الحفيظ) The Preserver
40 Al-Muqit (المقيت) The Nourisher
41 Al-Hasib (الحسيب) The Accounter
42 Al-Jalil (الجليل) The Mighty
43 Al-Karim (الكريم) The Generous
44 Ar-Raqib (الرقيب) The Watchful One
45 Al-Mujib (المجيب) The Responder to Prayer
46 Al-Wasi (الواسع) The All-Comprehending
47 Al-Hakim (الحكيم) The Perfectly Wise
48 Al-Wadud (الودود) The Loving One
49 Al-Majid (المجيد) The Majestic One
50 Al-Ba'ith (الباعث) The Resurrector
51 Ash-Shahid (الشهيد) The Witness
52 Al-Haqq (الحق) The Truth
53 Al-Wakil (الوكيل) The Trustee
54 Al-Qawiyy (القوى) The Possessor of All Strength
55 Al-Matin (المتين) The Forceful One
56 Al-Waliyy (الولى) The Governor
57 Al-Hamid (الحميد) The Praised One
58 Al-Muhsi (المحصى) The Appraiser
59 Al-Mubdi' (المبدئ) The Originator
60 Al-Mu'id (المعيد) The Restorer
61 Al-Muhyi (المحيى) The Giver of Life
62 Al-Mumit (المميت) The Taker of Life
63 Al-Hayy (الحي) The Ever Living One
64 Al-Qayyum (القيوم) The Self-Existing One 65 Al-Wajid (الواجد) The Finder
66 Al-Majid (الماجد) The Glorious
67 Al-Wahid (الواحد) The One, the All Inclusive, The Indivisible
68 As-Samad (الصمد) The Satisfier of All Needs
69 Al-Qadir (القادر) The All Powerful
70 Al-Muqtadir (المقتدر) The Creator of All Power
71 Al-Muqaddim (المقدم) The Expediter
72 Al-Mu'akhkhir (المؤخر) The Delayer
73 Al-Awwal (الأول) The First
74 Al-Akhir (الأخر) The Last
75 Az-Zahir (الظاهر) The Manifest One
76 Al-Batin (الباطن) The Hidden One
77 Al-Wali (الوالي) The Protecting Friend
78 Al-Muta'ali (المتعالي) The Supreme One
79 Al-Barr (البر) The Doer of Good
80 At-Tawwab (التواب) The Guide to Repentance
81 Al-Muntaqim (المنتقم) The Avenger
82 Al-'Afuww (العفو) The Forgiver
83 Ar-Ra'uf (الرؤوف) The Clement
84 Malik-al-Mulk (مالك الملك) The Owner of All
85 Dhu-al-Jalal wa-al-Ikram (ذو الجلال و الإكرام) The Lord of Majesty and Bounty
86 Al-Muqsit (المقسط) The Equitable One
87 Al-Jami' (الجامع) The Gatherer
88 Al-Ghani (الغنى) The Rich One
89 Al-Mughni (المغنى) The Enricher
90 Al-Mani'(المانع) The Preventer of Harm
91 Ad-Darr (الضار) The Creator of The Harmful
92 An-Nafi' (النافع) The Creator of Good
93 An-Nur (النور) The Light
94 Al-Hadi (الهادي) The Guide
95 Al-Badi (البديع) The Originator
96 Al-Baqi (الباقي) The Everlasting One
97 Al-Warith (الوارث) The Inheritor of All
98 Ar-Rashid (الرشيد) The Righteous Teacher
99 As-Sabur (الصبور) The Patient One
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }