About Me n Myself

kulim, kedah, Malaysia
Name aku Schaz Zarul... But u can call me Apek,SAM or Shi.. aku stay at KULIM,KEDAH... Aku lahir pada 12 November.... Aku seorang yg Heppy sLalu... Aku nie x la hensem cnad...sweet tue ada lar..hahax...=) aku nie mudah utk bekawan...^_^ 난 널 사랑해.. 시,市

PeNgIkUt SeTiAkU....

Saturday, November 26, 2011

Sebutir Air Mata..


Langit petang tadi terlihat mendung,
senyum awan berarak kelabu menyapa penghuni dunia seakan turut berkata hujan akan membasahi kamu semua,


pertanda awan benar adanya,
malam ini hujan turun menghapus jiwa yang dahaga akan cinta,


ingatan ku kembali melayang,
teringat di malam itu saat hujan hadir seperti saat sekarang,
disudut malam ku teringatkan mu terpuruk dalam ruang sempit,


airmata dari seorang kekasih kepada kekasih yang tak menganggap dia ada,
tak seharusnya mengalir dari matamu yang indah,


ingin ku menjerit,
aku yang menyayangimu!


tapi aku tak sanggup,
bukan saatnya ku katakan kepadamu,
ku hanya mampu terdiam merasakan perih yang kau rasa,


dingin udara malam masih tak kau hiraukan....



pernahkah airmata ini merayu?
pernahkah airmata ini terbebas?
menitis demi kekasih,
airmata yang tidak terukur
tangisannya...


pernahkah airmata ini berdosa?
pernahkah airmata ini curang?
airmata yang hangat dan deras titisannya,
hanya adil di saat
jiwa ini terbelenggu...
tertawan dengan gundah
terasyik dengan ronta


airmata kekasih,
airmata yang tidak terhitung nilainya..
penawar deria rindu,
pengubat resah hati..
airmata kekasih yang sudi berteman
peneman sang hati
setia, tulus, hibur...


airmata kekasih...
airmata yang merindukan pencipta,
airmata kekasih...
airmata yang tidak terucap baris kata..
dari hati ia bersuara,
dan dari mata ia bersaksi,
airmata kekasih....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Wednesday, November 23, 2011

It Will Rain...

Bruno Mars - It Will Rain...
your fav songs,
when rain watered the earth,
it always remind me bout u..

When rain,
my body frozen,
i'm juz waiting you
to hug me..

If u want to know,
every single day im waiting for u,
like i've promise to u...
i'm lonely without u...
don't u know??

Every night when i call u,
your voice make me smile,
your word make me happy..
Please don't try to leave me,
If i lose u,
my world not shine anymore..

The last word i want u to know is,
i will waiting you...





#juz i, you n this songs... =)
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Sunday, November 20, 2011

Senyuman Dahulu Kini Sejarah..


Berdirinya Si lelaki yang sedih dengan senyuman yang berpura-pura..
Hati yang diam senyap sunyi ini dirodok pisau tajam, memaksa ianya terbuka

dan demi untuk mengeluarkan secebis memori lama yang disimpan jauh di dalam.
Hati ini kembali berdarah, namun tak semerah luka dahulu, cuma aku pasti 
darah itu masih merah, masih panas dan masih menyakitkan.
Dan aku lihat kembali cebisan memori itu, yang aku simpan jauh
supaya senang aku lupa. 
Sebuah senyuman milik bibir merah itu,
Sepasang mata yang mampu membaca hati ini,
Sebuah wajah yang sudah lama aku padamkan dari kotak ingatan.
Aku tersenyum, penuh makna.
Senyuman itu yang pernah menjadi milik aku,
Namun bukan lagi kini.
Kerana itu kisah klasik, kerana senyuman itu bukan lagi milik aku.
Juga bukan milik sesiapa, seperti senyumnya aku kini
yang bukan lagi milik dia..
Senyuman yang pernah menjadi keceriaan itu telah
menjadi kenangan terindah  dalam hidup aku...
Aku kini hanya tinggal dengan senyuman yang palsu,
hanya untuk menceriakan orang disampingku...
Senyuman yang disangka manis oleh orang lain hanyalah
senyuman pura-pura...Hanya untuk menutup kisah duka aku...



RED ROSSE story...
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Untitled...


100 plus and Chipster,
Its not just the name,
It was about the Taste,
I'm not promoting but just telling..


Its raining,
And I'm freezing,
Waiting for her to hug me,
Enternally.


20 Nov 2011,
It been a year since back then,
And now it'll arise,
And it'll make me smile.


Goodbye yesterday,
Wish I could enter your heart,
But I just don't know why,
I can't, don't ask me why.


#
RED ROSSE x tahu nak letak tajok aperr..kalau aderr cadangan
PM kay...

a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Friday, November 18, 2011

Mizz D on Phone...

1140 malam..
happy gila apabila nama MIZZ D masok dlam fon.. =)

wajah aku yang muram sudah bertukar...
senyumanku yang agak cumil dan menggoda sudah terukir disebabkan MIZZ D..
thanx cnad at kakak sbb bg die gune fon...hary2 aq tunngu msj dy masok..
pada malam kemuncak 18 nov smpai jgaks akhirnye...

mood:not crazy anymore..



#juz only one MIZZ D on dis world..no one can be like her...
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Best Friend



Hye Blogger and Reades..

RED ROSSE nak cerita pasal seseorang yang digelar CIK BIRU..

Kisah ini berlaku tady kira2 jam 8 malam..
aku sedang berbalas-balas pesanan ringkas dengan
CIK BIRU, sambil mendengar lagu..
tiba -tiba
 CIK BIRU bertanya:


"agak2 awak sayang saya sebagai apa???"
Aku agak pelik dengan soalan secara tiba-tiba, jadi aku bertanya..
"awak sayang saye sebagai ape???"


dan dia menjawab:
                                ""sebagai kawan yang rapat.."


aku pun menjawab:

                              "mestilah sebagai kawan..x lebeh..^_^.."



dia yang kehairanan bertanya " kenapa sudi jadi kawan saya "

apa jawapan aku???mudah saja,
mestilah sebab awak baik...



#Gadis Berbaju Ungu jangan jeles yaaa...


a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Red Rosse,its just Merry-Go-Round...

Today i see things dat break my heart...im juz trying to smile and calm down...
How could she do dats???hurmm.. its okay..

 Hidup ini sentiasa berputar laju, kau akan ketinggalan jika terleka dan alpa, kerana manusia yang menjadikan dunia ini kejam, bukan kerana dunia itu sendirinya kejam.


Hidup ini umpama sebuah Merry-Go-Round yang akan senantiasa berpusing,
Ada kelip lampu neonnya yang menceriakan wajah-wajah suci yang melihat, Senyum.
Saat lama indah itu waktu usia baru menanjak remaja, di taman tema itu
yang penuh warna-warni. 
Waktu itu jiwa muda ini masih lagi suci, tidak dicemari oleh hawa nafsu jiwa paling gelap.
Senyuman comel itu yang senantiasa bermain di bibirnya, sungguh aku terjatuh.
Aku pandang lama wajah ayu itu, aku lihat terus ke dalam matanya meskipun mata cantik
itu di tutupi dengan kaca-mata namun benar aku suka lihat mata itu.
Mata itu yang aku dambakan sekian lama, dan hati ini menjerit-jerit "Lihatlah aku disini!" 
tapi apa daya saat itu suara hati ini tak berbunyi. 
Setikamkan ap hari aku mencuri pandang wajah itu dalam senyap, aku rasegala interpretasi
diri itu ke dalam kotak memori yang paling dalam, hidden folder minda. Agar yang lain
tidak tahu rahsia hati ini. Dan sekali lagi jiwa remaja ini meronta-ronta bila suatu saat
wajah ayu itu, mata cantik itu dan senyuman comel itu telah dimiliki. Sentuhan genggaman
tangan yang sekian lama aku nantikan itu menjadi milik orang lain. 
Saat itu sungguh aku terjatuh lagi, ke dalam kejatuhan jurang yang paling dalam. Umpama
kejatuhan Empayar Rom di saat kegemilangannya. 
Hancur.
Luluh.
Musnah.
Hidup ini ibarat garisan parallel constant pada horizontal usia, memetik kat-kata seorang
manusia yang comel. Dan ianya benar setakat ini. Ketawa. Sinikal.
Kerana perjalanan hidup ini berjalan seiring dengan usia yang semakin matang. Jiwa remaja
dahulu yang suci kini ditenggelami dunia yang semakin musnah, apokalips yang semakin dekat.
Dan dari kejauhan itu aku lihat wajah ayu itu, bibir comel dan mata cantik itu berjalan perlahan
mendekati aku. Kerana kini dia milikku.
Hidp sperti Merry-Go-Round,ada kala kita di depan dan ada kala kita di belakang..
Yang menentukan hanya diri kita...
Hidup ini umpama Merry-Go-Round, I told TO ME. Senyum.


sabar  RED ROSSE...make she happy wif her life...u've see she happy wif dats guy...and all around 
like him than u  RED ROSSE.. =) (=()

a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Sunday, November 13, 2011

Gadis Berbaju Ungu (2)

Gadis berbaju ungu, mungkin awak masih lagi tertanya-tanya mengapa saya menginginkan awak sebagai teman hidup saya. Sebenarnya jujur saya katakan saya juga tidak tahu bagaimana untuk menerangkan kepada awak. Perhubungan kita ini tidak seperti orang lain, dan samapai bila kita harus seperti ini..di manakah pengakhiran hubungan kita ini?. Saya tahu saya bukan lah orang yang baik dan sempurna untuk awak.. Dan saya juga tidak boleh sempurnakan hidup awak

Wahai gadis berbaju ungu, saya tertanya-tanya.. Mengapa saya yang menjadi pilihan awak? Usia perkenalan kita bukanlah bertahun-tahun,tapi awak sudah jatuh hati terhadap saya. Tetapi Pada saya awak bukanlah orang asing yang baru saya kenali. Kita telah berkenalan sudah lama, tetapi kita tcuma tidak mengenali dgn rapat..dan walaupun baru kenal namun cinta saya pada awak hanya muncul saat awak mula merapatkan diri dengan saya. Suka dan cinta adalah dua perkara berbeza. Jika dahulu saya sukakan awak, namun kini saya cintakan awak. Cuma seperti yang saya katakan, saya mahu mencintai awak kerana cinta saya.Cinta itu adalah suatu anugerah. Saya senang sekali setiap saat saya bersama awak. Seolah-olah ada suatu jalinan antara saya dan awak yang tidak dapat diungkapkan. Awak melengkapkan hidup saya. Itulah yang saya rasakan selama saya bersama awak. Kerana cinta itu bagi saya terlalu berharga, walaupun saya jarang mengucapkannya namun saya mahu awak tahu hati saya. Saya ikhlas mencintai awak, dan saya sendiri tidak tahu sedari bila saya berperasaan begini.

Wahai gadis berbaju ungu yang mungkin sedang tersenyum, saya tahu saya bukanlah yang terbaik untuk awak tetapi saya akan cuba untuk menjadi yang terbaik buat awak. Saya tidak punya segala kemewahan di dunia, tetapi saya berjanji saya akan sayangi awak sepenuh hati saya. Saya akan menjaga dan melindungi awak sedaya upaya saya supaya awak sentiasa berasa selamat dan semoga senyuman yang saya rindui itu akan sentiasa terukir di bibir awak. Saya tahu saya punyai banyak kelemahan, tetapi saya berharap agar awak akan tutupi segala kelemahan saya dengan kelebihan yang ada pada awak. Saya berharap awak akan sentiasa menyokong setiap kejayaan saya dan bangunkan saya pada setiap kejatuhan saya, kerana saya perlukan awak.

Gadis berbaju ungu, andai kata jodoh ini milik kita berdua saya meminta agar awak sudi menunggu saya hingga saat kita disatukan kelak, Insya-Allah. 

Tuhanku, seandainya telah kau catatkan dia milikku.
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku.
Titipkanlah kemesraan antara kami, agar kebahagiaan ini kekal abadi.
Seiringkanlah antara kami, mengharungi kehidupan yang luas ini, ke tepian sejahtera.

Tuhanku, sekiranya ditakdirkan untukku, kupohon agar diperkuatkan lagi cintanya kepadaku.
Seperti mana kuatnya aku menyintai dirinya, dan seperti teguhnya cintaku pada-Mu.


Kekasih, andainya kita ditakdirkan bersama, syukurlah.
Andai kita disurat kecewa, bersabarlah.
Sesungguhnya kita berada di bawah naungan, Yang Maha Esa
.
(waiting for GADIS BERBAJU UNGU)

yang tulus dan iklaz: RED ROSSE@PKH a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Saturday, November 12, 2011

Gadis Berbaju Ungu...

Kehadapan si gadis berbaju ungu yang tatkala saya tuliskan warkah ini sedang lena diulit mimpi-mimpi indah, teruskanlah bermimpi indah wahai sayang. Semoga semua mimpi indahmu itu akan menjadi sebuah kenyataan di realiti ini. Dan sekiranya diizinkan benarkan saya menemai awak untuk melakar mimipi indah itu bersama.

Pastinya awak tertanya-tanya apakah tujuan saya menulis warkah ini buat awak, sudahlah hari telahpun lewat namun saya masih tidak lagi tidur malahan menulis warkah ini buat awak. Biarlah saya jelaskan disini tentang tujuan saya menulis secebis coretan dan dijadikan warkah ringkas buat awak ini. Sebenarnya saya tidak dapat melelapkan mata yang sedari tadi meronta-ronta untuk tidur, saya pun tidak tahu mengapa. Mungkin kerana hati kecilku ini turut sama meronta merindui awak, lalu untuk melenyapkan perasaan yang sedang meronta lebih hebat dari tsunami yang telah melanda Jepun pada 11 Mac lalu maka saya celikkan mata untuk menulis coretan ini buat awak. Saya harap awak tak kisah dan janganlah marahkan saya..


Wahai gadis berbaju ungu, ketahuilah bahawa pernah saya ketemu banyak hati namun tiada satupun hati yang semerah hatimu, dan dalam banyak wajah yang pernah saya lihat tiada satupun wajah yang sentiasa diingati kecuali wajahmu. Andai kata saya seorang penyair, akan saya syairkan jutaan puisi kata cinta yang indah buat kamu. Andai kata saya seorang penyanyi, akan saya tuliskan ribuan lagu untuk saya luahkan segenap inci perasaan di hati ini untuk awak. Andai kata saya seorang penulis, akan saya coretkan dan nukilankan ratusan novel cerita kisah cinta kita supaya dunia tahu betapa saya sayangkan awak. Namun saya bukanlah penyair yang mampu menyairkan kata-kata indah, bukan penyanyi untuk mencipta lagu untuk diperdengarkan kepada awak dan bukan juga seorang penulis untuk membukukan luahan kata hati ini. Saya hanyalah seorang insan biasa di atas pentas dunia yang senantiasa berputar ini yang mana tak tahu bilakan tiba di atas dan bila mana pula akan jatuh ke bawah.


Wahai gadis berbaju ungu, tersenyumkah awak saat membaca warkah ini? Gembirakah di dalam hatimu itu? Kerana hatiku saat dicoretkan padamu warkah ini, sentiasa berbunga riang dan gembira menantikan saat warkah ini tiba padamu. Senyumlah wahai gadis berbaju ungu, kerna senyumanmu itulah yang selama ini saya nantikan, saya rindukan selalu.Wahai gadis berbaju ungu yang tatkala ini sedang tersenyum, masihkan awak ingat pada tanggal 4 Oktober 2011 kau meminta nombr telefon ku..disaat aku pulang dari sekolah...Hari itu ialah hari petama aku menduduki peperiksaan PMR...Agak lama kita ber-SMS awak mula mluahkan perasaan awak trhadap saya..aku beritahumu bahawa aku perlukan masa untuk menenangkan fikiranku yang bercelaru ini kerana perbuatan manusia yang dengki dan benci terhadap diriku..dan aku menyuruhmu untuk pergi dengan orang lain semasa aku memerlukan masa...
Wahai gadis berbaju ungu, terkejutkah awak dengan permintaan saya ini?



Maaflah kerana mengejutkan awak, kerana mungkin saya memang sedari dahulu suka untuk membuat kejutan. Tetapi saya harap awak gembira mendengar luahan hati saya ini...

#MAAF GADIS BERBAJU UNGU...bukan aku tidak sayangkan kamu,tapy aku mahu kamu bahagia disamping orang yang sygkan mu..aku cuma tidak mahu kau terluka disaat kau bersama ku..walaupun aku terluka lihat kau bersama kekasih baru kau wahai gadis berbaju ungu...aku ingin berjumpa dengan mu syg~

Warkah ni RED ROSSE wat pada 12/11/2011 tapy post kat belog 13/11/2011..


RED ROSSE IS TRYING TO SMILE.... =)
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Saturday, November 5, 2011

Peperiksaan...


Ada 3 pelajar, Tono, Zul dan Muin, yang TELEPAS mengikuti ujian sekolah karena lambat bangun. Mereka dikenal sebagai pelajar licik dan banyak alasan jika dinasehati.
Seperti biasa, ketiganya menyusun strategi untuk bepakat memberi alasan sama agar cikgu kelasnya berbaik hati dengan memberi ujian lain.

"Kita harus sepakat!", ujar Tono.
"Ya, alasan harus sama semua", sahut Muin & Zul.

Ketiganya pun masuk kelas.
"ciiikguuu, maaf kami terlepas hadir ujian pagi tadi", kata Tono.
"Iya cciiiiiikkkgggguuu, kami bertiga naik bas yang sama dan tayar bas kami meletup pancit pagi tadi",Muin meyakinkan.
"Iya, kami kasihan tengok pakcik pemandunya, jadi kami bantu memasang tayar baru, tu yang lambat pagi tadi", sahut Zul.

"Kami mohon kebaikan hati cikgu untuk buat ujian ganti", ujar ketiganya serentak.
cikgu berpikir sejenak dan akhirnya setuju buat ujian ganti.

tetapi cikgu suruh ketiga peljar duduk di kelas berasingan.
"Ah mungkin taknak kita meniru", pikir para pelajar.

dalam 20 minit kertas soalan sampai, dan ujiannya cuma 2 soalan. Soaln pertama, sangat mudah dgn markah 10. Ketiga pelajar jawab sambil makan kacang dengan senyum - senyum. 
Namun tiba giliran soalan ke 2 yg bernilai 90 markah, keringat dingin pun mulai bercucuran.

2. PAGI TADI, tayar bas yang kamu naiki pancit belah mana?
  

Tono,Zul,Muin:menyesa tipu dia tadi.... $%^&***!!!



#RED ROSSE:pikir habis2 dulu sebelum buat...~
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Wednesday, November 2, 2011

Koizora (J-Drama) Download

Summary: 
Tahara Mika is an ordinary high school girl. One day, out of the blue, one of her classmates kisses her. His name is Sakurai Hiroki also known as Hiro. Hiro stands out because of his bleached hair and piercing. Apparently he is also dating someone. Mika is shocked and hurt that her first kiss had to happen this way. She desperately tries to forget about it. Then, her friend tells her that she should find somebody else and suggests Tatsuya, another boy in their class. However, before she even realizes it, Mika is already in love…




a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Sunday, October 30, 2011

Kisah Cinta Seperti Pucca & Garu

ini cerita dongeng dulu2....(kadang2 x salah kalau nk toleh ke belakang untuk tengok kenangan yg penah terjadi dalam diri kite kan.. =))...


ini AMOI.


ini APEK

bila AMOI tegur APEK dulu...APEK membodohkan diri saje.PILU hati ini.tapi AMOI paham.APEK berasa sedikit malu sahaja sama AMOI... =)

AMOI tau APEK gila...
GILA bermain bola.

sebab itu,kadangkala AMOI amek kesempatan stalk APEK sembunyi2..
kadangkala dari tepi jendela...n kadangkala secara live di hadapan padang bola yang tersergam indah itu..



hati AMOI banyakbanyakbanyak gembira bila APEK hadiahkan coklat sama AMOI...
dan melompatlompat bila APEK melafazkan kata CINTA pada AMOI.wahaha.amoi terasa jiwang.



sekarang.APEKAMOI suda bahagia bersama...
ARIGATO GOZAIMASU apek sayangku.:DD


AMOI pergi mana2 pon nampak APEK.dalam kelas,dalam cafe,dalam library,dalam bilik...itu tidak pun.ahari2 tak berhenti bercakap pasal APEK.sampai orang suda mau muntah darah...
apa AMOI kesah.CINTA punya pasai.:D


TERIMA KASIH APEKku.... <3



amoi meMINTA MAAF jika 
 
SUKA membelasah APEK...zahir dan batin.....APEK buat AMOI geram.memang patot dibelasah maa...

memberi barang2 yang tah apa2 ja untuk APEK....aiyoh.AMOI tarak reti maa.

mengganggu ketenteraman APEK untuk belajar... hehe

menggangu APEK membuat pelaburan untuk masa hadapan.:P

mengajak APEK meronda dan bersuamuka selalu...APEK pon sama...
.ini bukan salah AMOI.silap woh.:P



semoga.




AMOI dan APEK bahagia selamalamanya.tiada pergaduhan akan berlaku selepas ini woh...

dan kita akan berKAHWIN...angan2 besar punye derrr.

dan berBAHAGIA di mna2 sahaja...wahahahahah.


-tammat-
 
 
 
ikhlas dari jiwaraga Si Penulis~

#RED ROSSE said:HOPE HAPPY....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Saturday, October 29, 2011

Love Story's Poem.. =)

I didn’t know at first 
why your gaze, looking at me 
made me feel so flustered 
I always wanted to ask 
if you understood just a little of my feelings 
although I never told you 

Now I know, how you were as lost 
and wandering as I was 
How you hurt so much, it kept you from sleep 
Hold my hand, 
I won’t let go of you again 
I love you, as long as I breathe… 

Things stood still 
when you, who’d always treated me coldly, 
smiled at me that day 

Now I know, how you were as lost 
and wandering as I was 
How you hurt so much, it kept you from sleep 
Hold my hand, 
don’t let go of me 
I love you, till the day I close my eyes in rest 

I won’t cry 
Now that you’re by my side 
Thank you… 
for giving me the gift of you
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Monday, October 24, 2011

Kisah Sedih Pokok Epal...

Suatu masa dahulu, terdapat sebatang pokok epal yang amat besar. Seorang kanak-kanak lelaki begitu gemar bermain-main di sekitar pokok epal ini setiap hari. Dia memanjat pokok tersebut, memetik serta memakan epal sepuas-puas hatinya, dan adakalanya dia berehat lalu terlelap di perdu pokok epal tersebut. Budak lelaki tersebut begitu menyayangi tempat permainannya. Pokok epal itu juga menyukai budak tersebut.

Masa berlalu... budak lelaki itu sudah besar dan menjadi seorang remaja. Dia tidak lagi menghabiskan masanya setiap hari bermain di sekitar pokok epal tersebut. Namun begitu, suatu hari dia datang kepada pokok epal tersebut dengan wajah yang sedih.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Aku bukan lagi kanak-kanak, aku tidak lagi gemar bermain dengan engkau," jawab budak remaja itu.

"
Aku mahukan permainan. Aku perlukan wang untuk membelinya," tambah budak remaja itu dengan nada yang sedih.

Lalu pokok epal itu berkata, "
Kalau begitu, petiklah epal-epal yang ada padaku. Jualkannya untuk mendapatkan wang. Dengan itu, kau dapat membeli permainan yang kau inginkan."

Budak remaja itu dengan gembiranya memetik semua epal di pokok itu dan pergi dari situ. Dia tidak kembali lagi selepas itu. Pokok epal itu merasa sedih.

Masa berlalu...

Suatu hari, budak remaja itu kembali. Dia semakin dewasa. Pokok epal itu merasa gembira.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Aku tiada masa untuk bermain. Aku terpaksa bekerja untuk mendapatkan wang. Aku ingin membina rumah sebagai tempat perlindungan untuk keluargaku. Bolehkah kau menolongku?" Tanya budak itu.

"
Maafkan aku. Aku tidak mempunyai rumah. Tetapi kau boleh memotong dahan-dahanku yang besar ini dan kau buatlah rumah daripadanya." Pokok epal itu memberikan cadangan.

Lalu, budak yang semakin dewasa itu memotong kesemua dahan pokok epal itu dan pergi dengan gembiranya. Pokok epal itu pun tumpang gembira tetapi kemudiannya merasa sedih kerana budak itu tidak kembali lagi selepas itu.

Suatu hari yang panas, seorang lelaki datang menemui pokok epal itu. Dia sebenarnya adalah budak lelaki yang pernah bermain-main dengan pokok epal itu. Dia telah matang dan dewasa.

"
Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu.

"
Maafkan aku, tetapi aku bukan lagi budak lelaki yang suka bermain-main di sekitarmu. Aku sudah dewasa. Aku mempunyai cita-cita untuk belayar. Malangnya, aku tidak mempunyai bot. Bolehkah kau menolongku?" tanya lelaki itu.

"
Aku tidak mempunyai bot untuk diberikan kepada kau. Tetapi kau boleh memotong batang pokok ini untuk dijadikan bot. Kau akan dapat belayar dengan gembira," cadang pokok epal itu.

Lelaki itu merasa amat gembira dan menebang batang pokok epal itu. Dia kemudiannya pergi dari situ dengan gembiranya dan tidak kembali lagi selepas itu.

Namun begitu, pada suatu hari, seorang lelaki yang semakin dimamah usia, datang menuju pokok epal itu. Dia adalah budak lelaki yang pernah bermain di sekitar pokok epal itu.

"
Maafkan aku. Aku tidak ada apa-apa lagi nak diberikan kepada kau. Aku sudah memberikan buahku untuk kau jual, dahanku untuk kau buat rumah, batangku untuk kau buat bot. Aku hanya ada tunggul dengan akar yang hampir mati..." kata pokok epal itu dengan nada pilu.

"
Aku tidak mahu epalmu kerana aku sudah tiada bergigi untuk memakannya, aku tidak mahu dahanmu kerana aku sudah tua untuk memotongnya, aku tidak mahu batang pokokmu kerana aku berupaya untuk belayar lagi, aku merasa penat dan ingin berehat," jawab lelaki tua itu.

"J
ika begitu, berehatlah di perduku," cadang pokok epal itu.

Lalu lelaki tua itu duduk berehat di perdu pokok epal itu dan berehat. Mereka berdua menangis kegembiraan.


#Tempat kita kembali ialah,tempat di mana org ingatkan kita....
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }

Wednesday, October 19, 2011

Kisah Cinta APEK dan AMOI...


AMOI adalah seorang Wanita yg
menjadi buta karena sebuah kemalangan..
Sejak ia menjadi buta.. ia merasa terasing dari
semua orang..
Ia merasa tidak ada seorang pun yg
masih menyayanginya..
Hingga kemudian hadirlah APEK dalam hidupnya..
APEK sangat sayang pada AMOI..
Ia tidak pernah mempermasalahkan
kebutaan AMOI
sebagai satu kekurangan yg
bererti..
APEK
sangat mencintai AMOI dengan
tulus...
Suatu hari berkatalah AMOI kepada
APEK..

AMOI : APEK...mengapa kamu begitu
menyayangiku..?

APEK: hmmm..entahlah..aku tidak pernah tahu
alasan mengapa aku begitu
menyayangimu..yg aku tahu..aku
benar-benar tulus menyayangimu
AMOI.. (tersenyum)


AMOI : tapi..aku kan buta..apa yg boleh
aku buat
untukmu..? apa yg boleh
aku berikan
buatmu..?

APEK : AMOI..aku tidak mengharap apapun
darimu..buatku,kamu boleh ceria
setiap
hari dan menyayangiku dengan tulus
itu
sudah cukup..
aku gembira ketika melihat
kau tersenyum..

AMOI : (terharu)..belum pernah ada orang
yg begitu menyayangi aku yg buta
seperti ini..

APEK : (menggenggam tangan AMOI sambil
tersenyum)

AMOI : APEK..kalo sampai satu saat
nanti aku boleh
melihat lagi..aku pasti akan
berkahwin dgn mu..
karena hanya kamu satu-satunya orang
yg dengan tulus menyayangiku. ..

APEK : benarkah..?

AMOI : iya..aku janji..kalau suatu saat
nanti aku boleh melihat kembali,
PASTI aku akan menikahimu..

APEK : (terharu) terima kasih AMOI..aku
sangat menyayangimu...

AMOI : (tersenyum) ya..aku tahu
itu..aku juga
sangat menyayangimu APEK..

singkat cerita..
AMOI melakukan pembedahan mata
dan
berjaya..dia mampu melihat lagi..
dan dia pun tidak sabar untuk
berjumpa  APEK..


Pergilah ia mencari APEK..
sampai ia berjaya menemukannya. ..
Namun...
alangkah terkejutnya ia mengetahui
bahawa
ternyata APEK adalah seorang jejaka
buta..
AMOI tidak boleh menerimanya..dan dia pun
menolak cinta APEK..
dia lupa akan semua janjinya..

APEK : AMOI..bukankah kamu sudah
berjanji akan
menikah denganku..?

AMOI : ummm....(bimbang) ya memang aku
pernah berkata begitu..tapi tidak
dengan keadaanmu yg seperti ini..

APEK : Bagaimana mungkin kamu
mengingkari janjimu sendiri..?
bukankah kau kata hanya
aku satu-satunya orang yg
menyayangimu. .?

AMOI : eeeerr...maaf APEK..tapi aku
tidak boleh
menikah dengan jejaka buta..maaf..

AMOI pun pergi meninggalkan APEK..

APEK yang kecewa dan merasa
dikhianati..
memilih untuk bunuh diri..


Saat APEK ditemukan meninggal..ada
sepucuk
surat
disakunya..

"Dear AMOI...
Memang tidak banyak yg boleh aku
berikan untukmu
tidak banyak yg boleh aku
lakukan
untukmu...
Namun..aku sungguh-sungguh tulus
menyayangimu..


..Semoga kedua mataku itu boleh berguna
bagimu..bisa membawakan terang dan
keceriaan
dalam hidupmu kembali.."



#Kadang kala kita tidak boleh
melihat sesuatu hanya
dengan mata..melainkan
juga dengan hati kita..
Mata itu bisa menipu..namun hati
tidak.. kata hati selalu
merupakan kejujuran
terdalam dalam hidup manusia..~
a img { border-radius:10px; border-width: 0; } img:hover { filter: alpha(opacity=70); opacity: .6; -webkit-transition: 0.5s; border-radius:10px; }